Fejl i enkelte eFakturaer den 25. juni 2025

Der er desværre sket en fejl i nogle eFakturaer primært sendt til forsikringsselskaber den 25. juni 2025. Fejlen betyder, at fakturaerne indeholder ugyldige betalingsoplysninger. 
Læs mere om fejlen, og hvad du kan gøre her: Teknisk fejl i eFakturaer sendt den 25. juni 2025

Tidsfrister for lægelige oplysninger normaliseres

Siden 30. marts har sundhedssektoren haft en forlænget tidsfrist til at svare på henvendelser fra AES. Nu sættes tidsfristerne tilbage til det normale niveau.

Som følge af COVID-19-krisen har sundhedssektoren siden 30. marts haft en forlænget tidsfrist til at svare på henvendelser fra AES – fx i forbindelse med indhentning af lægeerklæringer.

Formålet har været at undgå at belaste sundhedsvæsenet unødigt.

På baggrund af den nuværende situation, hvor der ikke er kapacitetsproblemer i sundhedssektoren, går AES pr. 26. juni 2020 tilbage til de normale tidsfrister for svar. 

AES følger løbende situationen og orienterer, hvis det på et senere tidspunkt skulle blive aktuelt at forlænge fristerne igen.