Anmeldeplatforme utilgængelige 13.-17. februar | Reporting Platforms Unavailable from February 13th to 17th

Grundet serveropgradering vil anmeldeplatformene og EASY-integrationen være utilgængelige i perioden fra 13. februar kl. 17:00 til 17. februar kl.07:00. Det betyder, at du ikke kan foretage en anmeldelse af arbejdsskade i denne periode. 
Hasteanmeldelser: Kan sendes  via Digital Post på Virk. En hastesag er, hvis tilskadekomne har en livstruende sygdom eller ulykke. 


Due to a server upgrade, the reporting platforms and the EASY integration will be unavailable from 5:00 PM on February 13th to 7:00 AM on February 17th. This means that you will not be able to submit an industrial injury report during this period. 
Urgent Reports: Can be sent via Digital Post. An urgent case is when the injured person has a life-threatening disease or accident.

Tal for anmeldte og anerkendte arbejdsskader relateret til COVID-19 (maj)

AES har nu modtaget i alt 18.390 anmeldelser om arbejdsskader relateret til COVID-19.

De 18.390 anmeldelser omfatter dels sager om selve sygdommen, dels sager om fx allergi som følge af brug af værnemidler. Tallet er opdateret pr. 1. maj 2023.

Af hensyn til anonymitet offentliggør AES ikke det samlede antal afgjorte sager på nuværende tidspunkt – herunder de samlede tal for anerkendte og afviste sager.

Udover sager om smitte med COVID-19 modtager AES løbende anmeldelser om andre sygdomme relateret til pandemien. De afviste sager drejer sig ikke om diagnosen COVID-19, men om øvrige sager relateret til pandemien, samt om sager hvor tilskadekomne, trods rykkere, ikke har svaret på AES’ spørgeskema om de nødvendige oplysninger i sagen.

Læs uddybning af tallene her (pdf)

Mere information
På vores side om COVID-19 og arbejdsskader finder du yderligere information om reglerne for arbejdsskadeerstatning i forbindelse med COVID-19:

Yderligere information om COVID-19 som arbejdsskade