Anmeldeplatforme utilgængelige 13.-17. februar | Reporting Platforms Unavailable from February 13th to 17th

Grundet serveropgradering vil anmeldeplatformene og EASY-integrationen være utilgængelige i perioden fra 13. februar kl. 17:00 til 17. februar kl.07:00. Det betyder, at du ikke kan foretage en anmeldelse af arbejdsskade i denne periode. 
Hasteanmeldelser: Kan sendes  via Digital Post på Virk. En hastesag er, hvis tilskadekomne har en livstruende sygdom eller ulykke. 


Due to a server upgrade, the reporting platforms and the EASY integration will be unavailable from 5:00 PM on February 13th to 7:00 AM on February 17th. This means that you will not be able to submit an industrial injury report during this period. 
Urgent Reports: Can be sent via Digital Post. An urgent case is when the injured person has a life-threatening disease or accident.

Information til tilskadekomne

Er du kommet til skade i forbindelse med dit arbejde, skal det anmeldes til din arbejdsgivers forsikringsselskab eller til Arbejdsmarkedets Erhvervssikring. Det kan være:

  • Hvis du har været ude for en ulykke i forbindelse med dit arbejde
  • Hvis du har fået en sygdom, der kan sættes i forbindelse med dit arbejde

Hvem skal anmelde arbejdsskaden?

I langt de fleste tilfælde skal du ikke selv gøre noget. Din arbejdsgiver eller læge sørger for at anmelde skaden og så modtager du et kvitteringsbrev fra os som Digital Post, hvis din ulykke eller sygdom registreres som en arbejdsskade.

På borger.dk kan du læse meget mere om, hvordan en arbejdsskadesag forløber og finde information om, hvilke muligheder og rettigheder du har som tilskadekommen.

I Se Sag kan du se, om din anmeldelse er oprettet hos Arbejdsmarkedets Erhvervssikring og du kan herefter følge din sag derinde.