Fejl i enkelte eFakturaer den 25. juni 2025

Der er desværre sket en fejl i nogle eFakturaer primært sendt til forsikringsselskaber den 25. juni 2025. Fejlen betyder, at fakturaerne indeholder ugyldige betalingsoplysninger. 
Læs mere om fejlen, og hvad du kan gøre her: Teknisk fejl i eFakturaer sendt den 25. juni 2025

Genoptagelse af afvist sag

Bemærk: Reglerne gælder for genoptagelse FØR 1. juli 2024.

Se de nyeste regler for genoptagelse, der gælder fra og med 1. juli 2024 (åbner på borger.dk)
 

Hvis vi skal genoptage en sag, vi tidligere har afvist, skal der være nye oplysninger i sagen, som kan uddybe spørgsmålet om, hvorvidt sagen kan anerkendes.

Får vi nye oplysninger, vil vi genoptage sagen og undersøge, om den kan anerkendes i forhold til de nye oplysninger.

5-årsfristen

Der er en frist på 5 år for at bede om genoptagelse af en afvist sag. Fristen på 5 år kan ikke fraviges, når det er spørgsmålet om anerkendelse, som skal genoptages.

Er fristen på 5 år overskredet, er der dog stadig mulighed for at få en sag genoptaget, hvis der er fejl eller mangler i den tidligere afgørelse (forvaltningsretlig genoptagelse).

5-årsfristen ved erhvervssygdomme

Fristen på 5 år gælder ikke, hvis der er tale om en afvist erhvervssygdom, som ikke var optaget på fortegnelsen over erhvervssygdomme, da vi afviste tilskadekomnes sag, men som senere er kommet på fortegnelsen.